Пропонуємо дайджест вісника “Позиція” за березень 2018 року, № 5

Обласний бюджет

НА ЩО ДОДАТКОВО ВИТРАТЯТЬ 576 МЛН. ГРН.?

Колегія ОДА внесла пропозиції обласній раді щодо внесення змін до обласного бюджету на 2018 рік (раніше, рішенням обласної ради від 22 грудня 2017 року №  34-17/2017 було затверджено бюджет області на 2018 рік у сумі 8 484 847,9 тис. грн.).

Найбільше коштів пропонується направити на охорону здоровя194 млн. грн. В тому числі на: забезпечення витратними матеріалами проведення замісної ниркової терапії – гемодіаліз – 19522 тис.грн.; надання невідкладної допомоги пацієнтам із захворюваннями серцево-судинної системи – 2500 тис.грн.; придбання обласному онкодиспансеру медичних препаратів для хіміотерапії – 10000 тис.грн.; будівництво лікувально-діагностичного корпусу Хмельницької обласної дитячої лікарні – 30 млн.грн.; реконструкція обласного кардіодиспансеру під центр кардіології та кардіохірургії – 20 млн.грн.; реконструкція очисних споруд Хмельницької обласної психіатричної лікарні №1 – 12638 тис.грн.; реконструкція водопостачання та каналізації обласного госпіталю ветеранів війни – 4892 тис.грн.; ремонт гематологічного відділення обласної дитячої лікарні – 6822 тис.грн.; капітальний ремонт асфальтобетонного покриття території обласної лікарні – 5000 тис.грн.; утеплення навчального корпусу, гуртожитку, спортзалу Чемеровецького медичного коледжу – 1743 тис.грн..

Своєчасна і рішуча позиція –

вагомий аргумент протидії наступу на права спілчан

 Президія Профспілки працівників соціальної сфери України негайно відреагувала на рішення Хмельницької обласної організації профспілки й 1 березня провела термінове засідання за участі керівництва Мінсоцполітики, на якому прийняла звернення до Прем’єр-міністра України В.Гройсмана. У ньому викладено основні вимоги щодо соціального захисту працівників галузі.

ЗВЕРНЕННЯ

Президія Центральної Ради Профспілки працівників соціальної сфери України заявляє про критичну ситуацію, що склалась в установах та закладах соціального захисту через вкрай низьку заробітну плату працівників.

Зважаючи на соціальну незахищеність та незадовільний матеріальний стан працюючих в галузі, Профспілка позитивно сприйняла намір Уряду підвищити рівень мінімальної заробітної плати, але при цьому виступила категорично проти запровадження новацій, які призведуть до «зрівнялівки» в оплаті праці..

Офіційна реакція

ПРО ЗБІЛЬШЕННЯ РІВНЯ ОПЛАТИ ПРАЦІ

Міністерство соціальної політики з метою підвищення престижності праці та соціальної захищеності працівників системи соціального захисту населення та у зв’язку зі зверненням Центральної Ради Профспілки працівників соціальної сфери України зазначає наступне.

За інформацією профспілкових організацій середньомісячна заробітна плата працівників системи соціального захисту населення, при значно збільшеному навантаженні на працівників, залишається найнижчою у порівнянні з іншими структурними підрозділами місцевих державних адміністрацій та установами інших бюджетних галузей.

Такий стан справ знижує мотивацію до праці працівників та ефективність соціальної роботи.

Працівники галузі, умови оплати праці яких здійснюються на основі Єдиної тарифної сітки, також висловлюють невдоволення ситуацією, яка склалась на сьогодні зі «зрівнялівкою» в оплаті праці працівників різної кваліфікації, на рівні мінімальної заробітної плати.

Крім того, за рішенням Уряду керівники установ, закладів та організацій бюджетної сфери зобов’язані забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, за рахунок встановлення доплат, надбавок, премій, залежно від складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи..

До уваги профактиву

ПУТІВКИ ПРАЦІВНИКАМ ПІДПРИЄМСТВА: БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК ТА ПОДАТКОВІ НОВАЦІЇ-2018

1.Путівки за рахунок коштів підприємства

Як правило, порядок заохочення працівників передбачається в колективному договорі. Для того, щоб визначитися, чи належить вартість путівки для підприємства до фонду оплати праці, звернімося до Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України від 13.01.2004 р. №5 (далі – Інструкція №5). Так, згідно з пп.2.3.4 п.2.3 Інструкції №5 вартість путівок, виданих працівникам і членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсій, а також суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім путівок на санаторно-курортне лікування та оздоровлення за рахунок коштів Фонду соціального страхування) включаються до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних і компенсаційних виплат. Отже, в разі видачі працівникові путівки за рахунок коштів підприємства (тобто безоплатно для працівника) її вартість включається до фонду оплати праці. Це має передбачати колективний договір.

Якщо працівник оплачує путівку частково, то до фонду оплати праці потрапляє частина її вартості, компенсована коштом підприємства.

1.1.ПДФО та військовий збір

З 1 січня 2018 р. запрацювала нова норма (абзац другий пп.165.1.35 п.165.1 ст.165 Кодексу), за якою не включається до розрахунку оподатковуваного доходу вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, в тому числі на реабілітацію осіб з інвалідністю, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем – платником податку на прибуток підприємств безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік, за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує п’яти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року.

Норма прийнятна і для працівника, і для роботодавця, платника податку на прибуток, але скористатися цією преференцією зможе не кожний роботодавець, а лише підприємство, що є платником податку на прибуток. Відпочити коштом підприємства без обкладення ПДФО та військовим збором можна тільки в Україні та в межах 18615 грн. на рік (3723 грн. х 5)..

Знай наших!

І ПРИМЧАТЬ ВЧАСНО, І  ЖИТТЯ ВРЯТУЮТЬ!

ІІІ Всеукраїнський чемпіонат бригад екстреної медичної допомоги з міжнародною участю «Кременецькі медичні ралі 2018» (Тернопільщина) засвідчив, що хмельницькі медики – одні з найкращих. Фахівці Хмельницького обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф вийшли переможцями. Змагання відбувалися в умовах максимально наближених до реальних та ускладнених місцевим гірським рельєфом. Професійні навички демонстрували майже три сотні учасників із 32 команд. Серед них – шість міжнародних з Польщі, Литви та Ізраїлю. Хмельниччину представляла бригада у складі досвідчених, перспективних і шанованих в колективі лікарів Яни Полевик, Степана Дрімака і водія Віталія Килимника..

За досвідом – у Нідерланди

НАВЧАННЯ БЕЗ ПАРТ, ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ І ПРИБИРАЛЬНИЦЬ…

Міністерство освіти, культури і науки – одне, міністрів — два. Початкова і загальноосвітня школа практично автономні.

Початкова школа в країні є базовою і найтривалішою. Початкову шкільну освіту в Нідерландах отримують у віці 4—12 років. Переважна більшість дітей ідуть до школи з чотирьох років, хоча за законом можуть і з п’яти. У початковій школі один учитель викладає всі предмети у класі, домашніх завдань до шостого класу не задають.

У перших двох класах діти в основному грають. Вони виконують радше функцію соціалізації дитини. Парти відсутні, такі класи нагадують старші групи дитячого садка в інших європейських країнах. Навчання починається по-справжньому в третьому класі, тобто у віці шести років. Тоді діти вже отримують кожен свою парту. Наприкінці початкової школи відбувається тестування, яке визначає тип майбутньої середньої школи.

Повна середня освіта в Нідерландах здобувається у віці 12—18 років. Вибір типу середньої школи залежить від результатів тестів у початковій школі та рекомендацій вчителів. Існує кілька видів середніх шкіл: школа загальної середньої освіти, школа технічної середньої освіти, школа доуніверситетської освіти. Три види середньої освіти можна отримати як в одній школі, котра спеціалізується на певному типі освіти, так і в школах, які пропонують кожен із трьох типів освіти. Для вступу до університету потрібно протягом шести років пройти підготовку в середній школі доуніверситетської освіти.

Вся система шкіл — і державних, і приватних — контролюється системою шкільних рад. Одна рада об’єднує 13 шкіл, або, приблизно, 3800 учнівНад шкільною радою — два контролери. Це — інспектори міністерства освіти (їх 500 в країні), які раз на чотири роки перевіряють всі школи, аналізуючи результати навчання, атмосферу та амбіції школи, а також ефективність використання фінансів. Ще один контроль — наглядова рада шкіл із батьків та громадськості, яка теж може в будь-яку мить перевірити і шкільний порядок, і використання коштів. А використовувати є що, бо на одну дитину виділяють 5,5 тисячі євро, причому як на державні, так і на приватні школи, тому конкуренція між школами надвисока. Хоча певною мірою обмежена тим, що в цій країні немає державного підвезення дітей, окрім дітей з особливими потребами або до віддалених приватних шкіл певного релігійного спрямування, і що головне — держава повністю утримує освітню галузь!!! Немає перекладання на місцеві бюджети витрат, у тому числі на непедагогічних працівників та на оплату комунальних послуг. Учителі в цій країні — держслужбовці, а не працівники сфери освітніх послуг, як в Україні. Причім досить високооплачувані..