Проект Державного бюджету України на 2017 рік розглянуто Парламентом в першому читанні на пленарному засіданні 20 жовтня ц.р.

Народними депутатами до проекту надано поправок на загальну суму понад 1 трлн грн, які увійшли до таблиці пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту. З текстом зазначеної таблиці можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60032 – документ «Порівняльна таблиця 20.10.2016».

 

Профспілкові пропозиції до проекту Держбюджету-2017 щодо посилення його соціальної складової в повному обсязі внесено народним депутатом України С.М. Капліним.

Слід зазначити, що цілий ряд народних депутатів також наполягали на підвищенні основних державних соціальних стандартів та гарантій. Так, зокрема, свої варіанти підвищення мінімальної заробітної плати у 2017 році пропонували:

депутати Опозиційного блоку – з 1 січня – 1600 грн, з 1 травня – 1792 грн, з 1 грудня – 2437 грн;

Партія «Відродження» – з 1 січня – 2798 грн, з 1 травня – 2943 грн, з 1 грудня – 3080 грн;

н.д. Каплін С.М. – з 1 січня – 3226 грн, з 1 травня – 3395 грн, з 1 грудня – 3552 гривень.

За результатами обговорення проекту бюджету на наступний рік прийнято постанову Верховної Ради України «Про висновки та пропозиції до проекту Закону України про Державний бюджет України на 2017 рік», відповідно до якої впродовж двох тижнів Уряд має доопрацювати проект до другого читання з урахуванням Бюджетних висновків Парламенту. З текстом зазначеної постанови можна ознайомитися на сайті Верховної Ради України http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60301.

В зазначених висновках, підготовлених до першого читання, запропоновано додаткові джерела фінансування бюджетних видатків, зокрема, надходження від використання державного майна у складі газорозподільних систем, збільшення обсягу коштів, що перераховуються Національним банком України. Також враховано збільшення видатків за окремими бюджетними програмами, зокрема, в галузі охорони здоров’я, освіти, культури; на ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів в лісовому фонді – «плюс» 50 млн грн.

Бюджетними висновками передбачено наступні завдання для Кабінету Міністрів України при підготовці проекту Закону України про Державний бюджет України на 2017 рік до другого читання:

–          додатково опрацювати загальні підходи щодо призначення академічних та соціальних стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів;

–          проаналізувати можливість надання у 2017 році державної фінансової підтримки у вирішенні питань оновлення парку рухомого складу міського електротранспорту вітчизняними трамвайними вагонами і тролейбусами;

–          опрацювати питання доцільності передачі закладів охорони здоров’я, що утримуються у 2016 році за рахунок державного бюджету, на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів згідно із статтею 26 законопроекту та додатком № 10 до нього;

–          опрацювати питання перерозподілу між місцевими бюджетами загального обсягу додаткової дотації на фінансування переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я в частині надання такої додаткової дотації усім місцевим бюджетам, що мають відносини з державним бюджетом;

–          проаналізувати можливість надання у 2017 році додаткової дотації з державного бюджету бюджетам об’єднаних територіальних громадах на утворення освітніх округів;

–          переглянути у додатку № 6 до законопроекту розподіл між місцевими бюджетами загального обсягу освітньої субвенції для усунення диспропорцій, що виникли внаслідок використання у розрахунку її обсягів для місцевих бюджетів нових показників, пов’язаних із запропонованими змінами до Бюджетного кодексу України щодо спрямування такої субвенції виключно на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників відповідних типів навчальних закладів;

–          внести пропозиції щодо врегулювання питання фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та надання громадянам пільг з послуг зв’язку за рахунок коштів державного бюджету або законодавчого унормування права органів місцевого самоврядування на надання таких пільг;

–          опрацювати питання щодо нормативно-правового врегулювання розподілу медичної субвенції між місцевими бюджетами;

–          додатково опрацювати відхилені пропозиції народних депутатів України та комітетів Верховної Ради України у таблиці пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту.

Крім того, народні депутати проголосували за підвищення заробітних плат (фонду оплати праці) собі та прокурорам.

Разом з тим, Прем’єр-міністр України В.Б. Гройсман під час зустрічі з профспілками (18.10.2016) запевнив, що при доопрацюванні проекту Держбюджету-2017 до другого читання буде враховано п. 2.29 Генеральної угоди на 2016-2017 роки щодо скорочення грошового розриву між розміром посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС і мінімальною заробітною платою на рівні, що перевищує прогнозний індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року).

Згідно з Регламентом Верховної Ради України до другого читання має бути підготовлено порівняльну таблицю щодо врахування Бюджетних висновків Верховної Ради України в доопрацьованому проекті. Разом з тим, додаткові пропозиції народних депутатів до проекту не приймаються (згідно п. 1 ст. 156 Регламенту пропозиції до проекту від суб’єктів законодавчої ініціативи приймаються виключно до 1 жовтня).

Відповідно до графіку розгляду проекту Держбюджету-2017, підготовленого Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету, розгляд проекту у 2-му читанні має відбутися 18 листопада ц.р.

Проте, з проектом Держбюджету-2017, підготовленим до другого читання, можна буде ознайомитися орієнтовно 4 листопада ц.р. Саме в такі терміни доопрацьований проект має бути наданий народним депутатам.

 

 

 

Департамент захисту соціально-економічних прав